27 Şubat 2012 Pazartesi

Girişelim, gelişelim, gezelim, görelim.

Girişimcilik nedir? İnovasyon ve inovatif olmak nedir? Girişimi ballandıra ballandıra tonlarca örnek kullanarak anlatabiliriz ama basit ve kısa tanımıyla, hatta tanım bile değil , yerinizden kalkın silkelenin ve işlerin ucundan tutmak için ayağa kalkmanız bile bir girişimdir. Öncelikle bunu unutmayın, kafanızda biraz daha somut bir şeylerin oturması için; çaycının çay ocağına, satmak için tost, simit, poğaça, sandviç koyması bile çaycı için bir girişimdir. Şimdi bu girişimde nereden çıktı niye girişim, niye marka olup yolumuza yürümüyoruz diyebilirsiniz. Belki bir çok yerde markalaşmak üzerine tonlarca yazı, makale ve kitap okudunuz. Bu yazılar size markalaşmanın ne kadar önemli olduğunu anlatır durur, o kadar yazıyı bir anda tabi ki çöpe atamayız fakat bilmeniz gereken bir şey var ki o markalar, marka olabilmek için bir girişim meydana getirmiş, diğerlerinden farklı olarak bugünün markaları olabilmiştir. Girişim konusunda aklınızda olması gereken en önemli husus girişimi işinizin her kısmına entegre edebiliyor olmanızdır. Örneğin; bir ürünün tedariği normal şartlarda ve genelde 1 ay sürüyorsa ve siz bunu 2 haftaya indirebiliyorsanız bu bir girişimdir. Girişimci olmak için sınırınızın olmadığını fakat insan yaşamının sınırlı olduğunu unutmayın. 10 senelik planlar yapabiliriz fakat bu planları yaptığımızın daha 1. dakikasında ölebiliriz. Bu hayatta yapabileceğiniz bir şeyler varsa onları yapın. Sizin tek sınırınız hayallerinizin bitmesi olacaktır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder