23 Temmuz 2012 Pazartesi

Çalıştırdığınız Elemanın Önemi

Çok iyi bir girişimcisiniz, çok iyi fikriniz, çok fazla sermayeniz var. Bu üçünün birleşmesi size girişimin start-up aşamasından artık kazandıran bir yatırım olması için büyük avantaj sağlayabilir fakat burada size gereken en önemli şey, sizin heyecanınızı paylaşacak, sizinle aynı yolda yürümeyi kafasına koymuş, kalifiye ya da sizin yanınızda yetiştirip işi çekirdekten itibaren öğrettiğiniz elemanlarınızdır. Bu yazıyı yazmamda ki en büyük neden bazı firmalarda özellikle call center üzerinden satış yapan firmalarda çağrı merkezi personelinin ürün satışından elde edecekleri prim için, müşterinin ürüne tam olarak onay vermemesine rağmen göndermesi. Sanırım burada hiç bir sakınca görmüyorsunuz, çünkü çağrı merkezi elemanı müşteriyle konuşmuş ve ürünü ona yola çıkarmış. Bu dakikadan sonra olay çağrı merkezinden çıkıp lojistik hizmetini veren firmayla müşteri arasında bir diyaloğa dönmekte, müşteriye ürün gidiyor fakat müşteri bundan emin değil, artı olarak kapıda ödemesi gereken belirli bir meblağ var. Müşteri adresini yanlış vermişte olabilir, bu sefer lojistik firma ile müşteri arasında büyük bir sorun oluşmakta, müşteri ürünü kabul etmiyor, lojistik firması zorla ürünü müşteriye verecek değil. Haliyle ürün iade olmakta, kapıda ödeme ile gönderilen bir ürün ortalama 10 tl gibi bir rakama gitmekte, gidipte kabul görmeyen ürün iade olduğu zaman ise gidiş ücretinin yarısı kadar iade ücreti alınmakta ki bu da 5 tl yapar. Yani sizin firmanızdan çıkıp şehir şehir dolaşan sonrasında size hiç bir kazanç sağlamayan bu ürününüz size eksi 15 lira bir masrafla geri döner. Eğer çağrı merkezi yöntemi ile satış yapan bir firmaysanız, elemanlarınıza bu konunun yanlışlığını belirtin; burada çözüm için farklı noktalara bakmanız gerekir. Satamadığınız bir ürüne para vermeyi hiç kimse istemez. Bu süreçte geriye dönen ürününüz ne kadar fazla olursa, lojistik firma ile sizin firmanızda bu konu ile ilgilenen arkadaşlarınız arasında gerginlikler artacak, sizin yaptığınız işe karşı olan inancınız bile kırılacaktır. En başından sağlama alıp, siparişe müşteri tamam alıyorum onayını vermedikçe bir ihtimal için göndermeyin. İşini doğru yapan herkese bol kazançlar.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder