25 Temmuz 2012 Çarşamba

Mavi Okyanus Bulandı

Mavi Okyanus üzerine yazılmış onlarca yazı bulunmaktadır, çoğu illa ki bilgi vermektedir, eğitmektedir. Peki bu Mavi Okyanus'un hiç mi zararlı bir yanı bulunmamakta, zararlısından ziyade sadece Mavi Okyanus'a güvenerek yola çıkmamak gerekmektedir. Bir işe başlarken öncelikle proje yönetimi yapılması, rakiplerin en iyi şekilde belirlenmesi gerekir. Mavi Okyanus bize işe başlarken karmaşıklıktan kurtarın işin içerisinde ki detayları yani karışık olan detayları ve insanı yoran öğeleri çıkarın der, fakat bize rakiplerini iyi seç demez, araba yapacaksanız sizin rakibiniz, şu anda uçak firmaları, otobüs ve minibüs firmaları, taksiler hatta yaya yürüyen insanlardır. Çünkü insanların buradaki asıl amacı bir yerden bir yere intikal etmesidir. Rakipleri iyi belirledik ve onlara karşı nasıl bir tutum içerisinde bulunacağımızı konuşurken Mavi Okyanus'tan yararlanabiliriz. İnsanlar basit şeyleri ister, Nokia dünya pazarını sallarken insanlara neden Nokia diye sorulduğunda, menüsünün basit olması, şarj aletinin her yerde bulunabilir olması öncelik olarak gösterildi. Burada işe başlarken sizde basit insanların anlayacağı ve kolayca adapte olacağı bir şey yapmalısınız. İkinci olayımız ise sizin ürün ya da hizmetiniz insanların olmazsa olmazı bir ürün hizmet midir? Yoksa olsada olur olmasa da diyebileceği kolayca vazgeçilebilir bir ürün, hizmetmidir? Ürün veya hizmetiniz insanların vazgeçilmezi olmalı ki kolayca kenara atılmasın. Peki en başında dediğimiz gibi Mavi Okyanus herşeyin çözümü mü? Mavi Okyanus'ta ki gibi düşündük ürün veya hizmetimizden bazı şeyleri çıkardık. Bizim rakiplerimiz bu konuda duracak mı? Hayır... Onlarda karmaşıklıktan çıkarıp basitleştirir ve eski bir firma olduğu için fiyat rekabetinde size üstünlük sağlayabilir. Pazarınızda sisteminiz diğerinden farklı olmalı, tedarik süreci 10 gün süren ürünü 5 gün içerisinde teslim ederseniz 1 adım öndesiniz. Gömlek satıyorken en iyi düğmeleri müşterinize sağlıyorsanız 1 adım öndesiniz. Ürün veya hizmete yönelik yan ürünlerin önemini unutmadan her konuda geliştirebilirsek, pazarın 2 adım önündesiniz demektir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder