28 Temmuz 2012 Cumartesi

Güç Sosyal Medya'nın mı Twitter'ın mı?

Sosyal medyanın gücü... Bu yazı da aslında tartışmak istediğim bir kaç şey var. Güç sosyal medyanın gücü mü? Twitter'ın gücü mü? Sosyal medya uzmanı var mıdır? Sosyal medya denildiği zaman aklımıza ilk olarak gelen facebook ve twitter değil mi? Peki linkedin, tumblr, connected.me, ask.fm, blogger, about.me, friendfeed bunlar sosyal medya değil mi? Bu saydıklarımız da sosyal medya kapsamında birer internet sitesi olmasına rağmen bizim aklımız fikrimiz facebook'ta twitter'da. Ki artık facebook dahi twitter'ın yarattığı etkileşimi yaratmamakla beraber, firmalar veya reklam vermek isteyenler için tanıtım sayfası olmaktan çok öteye gidememekte. Diğer saydığımız internet siteleri zaten facebook ve twitter'ın yanında çok ufak bir mecraya hitap etmekle beraber, bir çok kişi tarafından sosyal medya olarak sayılmamakta. Şimdi asıl olaya gelecek olursak sosyal medya dediğimizde bu mecrayı daraltanın aslında geleneksel medya olduğunu görüyoruz. Geleneksel medya bir tv dizisinde ya da radyo, gazete üzerinde sosyal medyayı kullanmak için ilk olarak twitter'ı kullanmakta. Bunun ilk nedeni twitter'da insanların etkileşime daha rahat geçebilmesi, birbirlerini takip etmek için her hangi bir istek yollamaya gerek olmaması (kilitli hesaplar hariç) yolda göremediğimiz ve konuşamadığımız ünlülerin, siyaset insanlarının twitter etkisiyle daha bir halktan olması, sorulara cevap verilmesi, twitter üzerinden fanlarına veya topluma sosyal mesajlar verebilmeleri. Sabah her hangi bir radyoyu açtınız, arabanızda veya toplu ulaşım ile bir yerlere ulaşma çabası içerisindesiniz ve o radyo programına katılım yapmanız isteniyor, üstelik sadece twitter'dan. Sosyal medyanın gücünün bu kadar olmadığı bu zamanlarda mesajla veya telefonla programlara katılmanız istenirdi, şimdi twitter'dan bir mention atmanız etkileşime geçmeniz için yeterli. Burada şu soruyu sormak lazım, bu sosyal medyanın gücü mü yoksa twitter'ın mı? Twitter bu kadar rağbet görmese, belki de facebook yeni atılımlara girmek için bu kadar hızlı davranmayacak, kullanıcısını rahatlatmak için daha çok çalışmayacaktı.Peki sosyal medya uzmanı dediğimiz insanlar kimler? Daha önceden miRc'de vakit geçirip, sırasıyla, ICQ, MSN, facebook evrimlerini geçirip, twitter'la beraber ben bu işi artık biliyorum deyip, kendi ajansını kuran veya ajanslarda çalışmaya başlayıp kendisine uzman diyen kişilerderdir. Şimdi tabi ki onların bilgi seviyesine hakaret etmiyorum fakat bir işin uzmanı olabilmek için herhangi yetkili bir yerin belirli bir sınavına veya testine tabi tutularak, uzman olduğunuz belgelenmeli değil mi? Türkiye'de sosyal medya bilen insanlar illa ki vardır, fakat herhangi bir üniversite ya da MYO'da okutulmadığı sürece, ya da Milli Eğitim Bakanlığı bunun eğitimini yetkili kurumlar tarafından vermedikçe bu işin uzmanı değil ustası ya da bileni olarak kalacaktır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder